Sunday, December 14, 2008

MAJLIS KHATAM AL-QURAN KAFA KG. NUMBAK

Bacaan Ayat-ayat Lazim oleh pelajar yang telah tamat belajar membaca Al-Quran


Mohd Joh Hj Wid menyampaikan sijil KAFA kepada pelajar yang telah tamat belajar membaca Al-Quran


Penyampaian cenderamata oleh Sdra Shamsuddin Nordin, Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO Sepanggar sesi 2008-2011

Penyampaian hadiah kepada peserta pertandingan kepada salah seorang pelajar oleh Sdra Mahmor Hj Mohd Salleh, mantan Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO Sepanggar 2004-2008

Seramai 11 orang pelajar telah menamatkan pengajian kelas KAFA Kg. Numbak Menggatal yang telah saya rasmikan pada 14hb Disember 2008, jam 9.00 pagi di perkarangan Masjid Kg. Numbak Skim Penempatan Ko-Nelayan.

Tahniah kepada pelajar terlibat serta ibu bapa masing-masing serta guru-guru KAFA Kg. Numbak.

Saya tiba jam 8.15 pagi bersama kedua ibu bapa saya dengan diiringi Pengerusi Biro Agama dan Mantan Pengerusi Biro Agama Pemuda UMNO Sepanggar iaitu Saudara Shamsuddin Nordin dan Mahmor Hj Mohd Salleh. Ketibaan kami disambut pukulan kompang dan ibu bapa pelajar.

Saya pasti mendapat jemputan majlis khatam Al-Quran dari KAFA Kg Numbak setiap tahun. Saya kagum dengan kesungguhan guru-guru dan ibu bapa yang dipengerusikan oleh Encik Aliatab Hj Sain. Setiap tahun tidak kurang dari 10 orang yang menamatkan pelajaran mereka di kelas ini.

Bagi menghargai kesungguhan mereka, saya telah mengambil kelas KASFA Kg Numbak sebagai kelas KAFA angkat saya. Saya akan menaja program ini sepanjang sesi perkhidmatan saya sebagai Ketua Pemuda bagi sesi 2008-2011.

Penghargaan kepada adik:

Asmida Jimat
Mohd Zulfikri Aliatab
Nadia Marcelino
Norasalinda Azman
Norazirah Hussin
Noor Layla Fahmi
Nurul Afiza Adis
Nurul Hasmidah Jamasin
Sabri Aldene
Siti Khadijah Willy
Suzila Junaidi

Semoga bacaan Al-Quran akan menerangkan hati mereka untuk kejayaan dunia dan akhirat. Amin

1 comment: